MetaCritic ve RottenTomatoes gibi platformlardaki eleştirmen puanlarını derleyerek Cannes 2024 filmlerini en iyiden en kötüye sıraladık.
14-25 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen 77. Cannes Film Festivali artık geride kalırken, bu yıl çok konuşulacak pek çok filmi de ardında bıraktı. Francis Ford Coppola’nın Megalopolis’inden Andrea Arnold’ın Bird’üne, merakla beklenen pek çok film festivalde izleyici ile buluştu. Ancak daha önce pek çok kez gördüğümüz gibi bu yıl da festivale damga vuran filmler, festivalden önce çok konuşulan yapımlar olmadı -Anora hariç. Aksine festival öncesi adını pek duymadığımız The Substance, All We Imagine as Light, Grand Tour gibi yapımlar öne çıktı.
Greta Gerwig’in başkanlık yaptığı jüri, son yıllarda eleştirmenlerle en paralel giden jürilerden biri oldu. Festival boyunca eleştirmenlerden methini duyduğumuz pek çok film, kapanış töreninde Gerwig başkanlığındaki jüri tarafından da ödüllendirildi. Diğer yandan nasıl ki jüri kendi favorilerini ödüllendirdiyse, eleştirmenler de Cannes 2024 boyunca kendi puanlamalarını yaparak günün sonunda kendi favorilerini belirledi. Biz de festival boyunca devam eden “Eleştirmenler Ne Diyor” serimizle bu yorumları mümkün olduğunca aktarmaya çalıştık.
Festivalin tamamlanmasıyla birlikte MetaCritic, RottenTomatoes ve ScreenDaily Cannes Yıldız Tablosu gibi kaynakları bir kez daha tarayarak, bu kez de Ana Yarışma’daki filmleri eleştirmen puanlarına göre en iyiden en kötüye sıraladık. Bu üç platformlardaki puanları derleyip, filmleri MetaCritic ve Screen Jürisi puanlarının ortalamasına göre sıraladığımız (RottenTomatoes ciddiye alınmayı hak etmeyen bir puanlama sistemine sahip olduğu için ortalamaya etki etmedi) tabloyu aşağıda bulabilirisiniz.