Francis Ford Coppola‘nın heyecanla beklenen yeni filmi Megalopolis, çıkışı öncesi bir tartışmadan diğerine savrulmaya devam ediyor. Daha birkaç hafta önce Coppola’nın setteki uygunsuz davranışlarıyla gündeme taşınan Megalopolis, şimdi de yeni fragmanındaki uydurma eleştirmen yorumlarıyla gündemde.
Francis Ford Coppola’nın kendi parasıyla finanse ettiği bu filmin Kuzey Amerika’daki dağıtımını üstlenen Lionsgate, iki gün önce filmden yeni bir fragman yayınladı. Fragmanın başında, eleştirmenlerin önceki Francis Ford Coppola filmlerine dair olumsuz yorumları yer alıyordu. The Godfather, Bram Stoker’s Dracula, Apocalypse Now gibi başyapıtların bile eleştirmenlerden kötü yorumlar aldığını gösteren fragman, izleyicilere, Megalopolis’in kötü yorumlar almasına aldırış etmeyin mesajı veriyordu.
Ne var ki fragmanda yer verilen tüm bu kötü yorumlar uydurmaydı. Fragmanın -sözde- alıntı yaptığı eleştirmenler, daha önce bu filmler hakkında hiç de öyle kötü şeyler yazmamıştı. Aksine Pauline Kael gibi ismi geçen bazı eleştirmenler, bu filmleri daha çıktıkları ilk dönemde övgülere boğmuştu. Tabii bu durum kısa süre içinde ortaya çıktı. Vulture’un bu alıntıların sahte olduğunu fark edip paylaşmasıyla birlikte, bu durum hızla sosyal medyada yayıldı. Neticede Lionsgate fragmanı yayından kaldırmak zorunda kaldı.
Tüm bu saçmalık, Megalopolis’in bir iki gün boyunca gündemde kalmasını sağladı ki bu da akıllara “reklamın iyisi kötüsü olmaz” sloganını getirdi. Lionsgate’in filmi gündeme getirmek için bilerek böyle bir strateji uygulamış olabileceği düşünüldü. Ancak görünen o ki Lionsgate de bu durumdan habersizmiş. Coppola’nın yeni filminin tanıtımı için dışarıdan destek alan Lionsgate, fragmanda kullanılan sahte alıntıların arkasındaki isim olan Eddie Egan’ın PR şirketiyle ile yollarını ayırdı. Film tanıtımı konusunda uzmanlaşmış bir pazarlamacı olan Egan, daha önce pek çok stüdyoyla çalışmıştı. Ancak bu kez Megalopolis fragmanı için yapay zeka ile sahte alıntılar oluşturması, Lionsgate’in başını epey ağrıttı. Öyle ki stüdyo hem adı geçen eleştirmenlerden, hem de Coppola’dan özür dilemek zorunda kaldı. Bu fiyaskonun faturası da haklı olarak Eddie Egan’a kesildi.
120 milyon dolar gibi kayda değer bir bütçeyle çekilen Megalopolis, ABD’de 27 Eylül’de gösterime girecek. Aldığı ilk yorumlara baktığımızda gişede karşılık bulma ihtimali epey düşük görünen film, çıkışı öncesi yaşadığı bu sorunlarla işini daha da zorlaştırıyor. Bu noktada filmin bütçesini çıkarması zor görünüyor. Hollywood stüdyo sistemi dışından çıkmış böylesine cüretkâr bir filmin zarar edecek olmasını görmek üzücü olsa da bu noktada kaçınılmaz gibi duruyor.